Czy leasing dla nowych firm się opłaca? Sprawdziliśmy

0
81
business people handshake after partnership contract signing
Reklama

Stawiasz pierwsze kroki wśród przedsiębiorców. Zapewne myślisz przede wszystkim o docieraniu do kolejnych klientów i udoskonaleniu swojego produktu czy usługi. Teraz jest odpowiedni moment, aby przeanalizować szanse, jakie stwarza leasing dla nowych firm. Zyskać można sporo, zarówno w krótkiej, jak i dłuższej perspektywie.

Leasing dla nowych firm jest szansą na rozwój biznesu. Leasingodawca użycza na kilka lat nowy samochód, który np. ułatwi podróż do potencjalnych kontrahentów. Zakup nowego samochodu za gotówkę oznacza jednorazowy wydatek przeważnie kilkudziesięciu tysięcy złotych. W firmowej kasie, przynajmniej na początku, trudno o wygospodarowanie środków na zapłacenie tej kwoty w całości. Ruch ten mógłby też niekorzystnie wpłynąć na płynność finansową. To oznaczałoby np. problemy z uregulowaniem bieżących zobowiązań czy wstrzymanie się z inwestycjami.

W przypadku leasingu, początkowe wydatki są zdecydowanie mniejsze i nie powinny zachwiać finansami firmy. Trzeba mieć środki na wkład własny. Może on wynosić 10 proc. ceny nowego pojazdu, co oznacza najczęściej kilka tysięcy zł. Wniesienie większego wkładu własnego, np. w wysokości 30 proc., przekłada się na niższe raty leasingu. Szansę na jeszcze niższe opłaty co miesiąc stwarzają  produkty z tzw. ratą balonową. Należy ich szukać głównie w bankach producentów i koncernów samochodowych. Jednym z nich jest Toyota Leasing oferujący Leasing SMARTPLAN na nowe samochody. W tym przypadku raty są niższe średnio o 60 proc. w porównaniu z tradycyjnym leasingiem.  

Po leasing i rabat

Leasing dla nowych firm nie jest poprzedzony wieloma procedurami. Formalności nie zajmują zbyt wiele czasu, są ograniczone do minimum. Wystarczy tylko jedna wizyta w salonie, żeby z doradcą uzupełnić wniosek o leasing, co standardowo zajmuje kilka-kilkanaście minut. Na decyzję dotyczącą finansowania trzeba poczekać do godziny.

Teraz leasing dla nowych firm jest jeszcze bardzie opłacalny. W salonach dealerskich trwają akcje wyprzedażowe. Od listopada br. Toyota oferuje wybrane modele o kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych taniej. Akcja potrwa nawet do marca 2018 r. Przykładowo model Corolla kosztuje 59,9 tys. zł brutto, czyli o 9,5 tys. zł mniej niż przed rozpoczęciem wyprzedaży. Dla przedsiębiorcy oznacza to nie tylko przekazanie mniejszej puli środków na wkład własny wynoszący nawet od0 %. Również raty miesięczne są niższe. Widać to na przykładzie wspomnianej Corolli. Bez rabatu w leasingu z wkładem własnym w wysokości 30 proc. wynosiły one po 352 zł netto. Obecnie trzeba przygotować tylko 213 zł netto.  

Skorzystanie z leasingu może szybko przynieść pozytywne efekty. Wydatki z tego tytułu nie są duże, a często przekładają się na ograniczenie innych kosztów, np. dotychczas związanych z transportem (np. bilety autobusowe lub kolejowe, użytkowanie starszego samochodu).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisz swój komentarz!
Wpisz swoje imię

2 × 2 =