W sobotę w Spale odbył się I Rajd Turystyczny Classicauto. Tym razem, zamiast zmagań na torze, Magazyn Classicauto, Classicauto Cup i Automobilklub Polski zaproponowali imprezę turystyczną czyli połączenie rywalizacji sportowej z testami z wiedzy motoryzacyjnej, turystyką i rajdem na orientację.
Okolice Spały i Inowłodza obfitują w ciekawe miejsca i wyśmienite, malownicze trasy. Uczestnicy imprezy pojawili się m. in. Skansenie Rzeki Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim, bunkrze kolejowym w Jeleniu, bazylice w Poświętnem oraz na zamku w Inowłodzu. Po drodze trzeba było wykonać specjalne zadania: próbę sportową na terenie OSiR w Inowłodzu, przejechać choinkę nawigacyjną w centrum Inowłodza oraz wykazać się wiedzą z różnych dziedzin na licznych punktach kontroli przejazdu. Rajd zakończył się konkursem elegancji na placu Jarmarcznym w Spale. Wystartowało prawie 70 załóg.
Wyniki:
Klasa PRE1955:
1. Rafał Gradowski – FSO Warszawa M-20 (1951) – Classic Cars Łódź
2. Marcin Wiśniewski – Morris Six Saloon (1950) – Automobilklub Polski
3. Jacek Rurarz – Mercedes Benz 170DS (1952) – Automobilklub Częstochowski
Klasa PRE1975
1. Bartłomiej Sławiński – Volkswagen T2a (1970) – Classic Cars Łódź
2. Hubert Szymański – SAAB Sonnet (1969) – Automobilklub Polski
3. Robert Klemba – Alfa Romeo GT Junior 1600 (1973) – NZ
Klasa POST1975
1. Wiktor Starzyk – Bitter CD (1976) – Classic Cars Łódź
2. Jan Gawryszewski – Porsche 924 (1986) – NZ
3. Tomasz Ziejewski – FSO Polonez 1,5 (1983) – SOS PZMot
Konkurs elegancji: Jakub Pietrzak – Alpine-Renault A110 (1971)
Puchar Pań: Ewa Miziak – Citroen DS (1970)
źródło www.pzm.pl